Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 21. august 2010

Hvor mye

trenger man egentlig av klær og sko, saker og ting, stash og rariteter...

Jeg har et shoppingtalent som ikke ligner noe annet jeg kjenner, og er istand til å forvandle penger til varer i en bærepose på null komma niks, uten å bruke en eneste hjernecelle på om jeg trenger det jeg betaler for.
Nå skal det sies at jeg aldri bruker mer penger enn det jeg har dekning for, så om det kan kalles et problem vet jeg ikke helt.
Jeg har tidligere fortalt at jeg de siste årene har hatt en selvpålagt kjøpestopp når det gjelder klær, sko og stash fordi skapene mine bugnet av ubrukte ting - og nå er det på tide å gi meg selv et klapp på skulderen og oppheve kjøpestoppen.
Etter en oppryddning i skapene mine er jeg nå nede på et akseptabelt nivå av utstyr, og alt som ble kastet denne gangen var faktisk såpass slitt at det ikke var noe å gi videre - ja, jeg skal ikke legge skjul på at jeg er litt stolt av meg selv :-)
Og for å feire tok jeg meg en handletur - og kom hjem med akkurat passe i en bærepose, litt som jeg har siklet over en stund



Og litt som var akkurat det jeg trengte for høsten



Herlig! Jeg har fremdeles et utpreget shoppingtalent som slår til i uante situasjoner, men nå lar jeg meg ikke lure lenger - jeg har lært å tenke før jeg kommer til kassen :-)

I am what I call a multitalented shopper, with no thoughts of how much I spend on things that I really don't have a need for... If that is a problem, I'm not sure, because I never spend more money than I can afford... But for some years now I have had a selfclaimed shopping stop, yes - minimal money spent befor all my clothes, shoes and other thing were worn out. Now my closet contains an acceptable amount of sweaters, shoes, blouses and other things - and yay it is time for some shopping again :-) But not in the same way as before - now I think before I pay :-)