Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 3. juni 2010

Tenke sjæl

Ja var det ikke det Trond Viggo sang om for lenge siden :-)
Jeg er ikke den som gir meg med et forsøk, så etter den misslykkede grytekluten i forrige innlegg satte jeg meg ned og studerte hele greia,
Etterhvert fant jeg ut at jeg nok heklet alt for løst i rundene der mønsteret var, og alt for fast i rundene der fastmaskene var.
I neste forsøk brukte jeg to staver i første mønsterrunden, og tre i neste - prøvde å hekle like fast i alle masker - og vips så hadde jeg en nesten flat gryteklut. Strykejernet ordnet resten :-)
Den ble ikke helt 100 i overgang fra en runde til neste, men med litt mer trening får jeg nok til det også - fargeskift er ikke lett :-)



Disse var skikkelig gøy å hekle, det er så spennende å se hvordan fargene blir etterhvert som grytekluten vokser. Det kommer til å bli maaange av disse her i heimen etterhvert :-) Anbefales!
Tusen takk igjen Annepålandet for at du var så snill og skrev ned mønsteret!
Oj - nå kom jeg på at jeg har jo en bakside på grytekluten også - denne har jeg jo glemt å ta bilde av... Hm - ok - bilde av baksiden kommer senere :-)

After a less succesfull first attempt on pot holders, I took time to study the work and found that I needed to crochet much more even than I had been doing. So after another evening with my crochet, I finally had a pot holder :-) This was fun crochet, it is really exiting to see how the colors turnes out during work. Thank you again Annepålandet for your pattern! English translation is to come she has said, but one of my readers said that the pattern is understandable when using google translater... While writing this post I realised I had forgotten to take a photo of the back of the pot holder - it is double. Oh well, photo will be posted soon :-)