Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 2. juni 2010

Jippi - et sjal!

Jeg må innrømme at det har vært i tankene mine å erklære bloggen min for fotoblogg istedet for hobbyblogg, det er jo sjeldent det dukker opp noe hjemmelaget her lenger.
Men jippi - her har jeg endelig litt strikk å vise frem :-)
Sjalet mitt er ferdig, strikket på pinne 4 i La Cancha alpakka. Mykt og deilig :-)
Hvis noen skulle lure, så har jeg strikket pinne 1-5 rett og vrang og pinne 6-8 rett. Jeg har øket slik jeg pleier på sjal - en maske i hver ende i tillegg til en på hver side av midtmasken.




Og så holder jeg jo på med å prøve å få til heklede grytekluter da...
Annepålandet la jo ut oppskrift på de flotte gryteklutene sine, og slike skal jeg ha. Men jeg har litt (litt er kanskje en understatement hehe) problemer med å få de flate...



Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil jeg...
Og bare sånn til slutt - tunikaen min er faktisk ferdigmontert!!!
Bilder kommer snart. Og nå har jeg jammen glemt at jeg hverken likte garn eller farge - denne kommer så desidert til å bli brukt :-)

Yay - finally some knitting in my blog!
I must admit the thoughts of re-naming my blog to photoblog lately, there is not much craft to show these days... But finally - my shawl is finished :-) Knitted in La Cancha alpaca on needle 4mm. Soft and cozy :-)
And then I have tried to crochet some pot holders...
Annepålandet blogged the pattern for her beautiful potholders, and I really want some of these. But I seem to have a problem to get them flat. I don't know what I am doing wrong...
And a secony yay - my tunic is finished too!!!! Pictures to come soon (I hope)
And all is forgotten about how I didn't like the color and yarn - this one is going to be used a lot this summer :-)