Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 14. juni 2010

Fototur til Oslo

Når fotoklubben inviterer til Fototur til Oslo, ja da kan jeg gjøre en av to ting...
Jeg kan enten bli skikkelig irritert fordi helsen ikke tillater at jeg er med på en slik tur, eller jeg kan prøve å fikse det til slik at jeg får vært med på noe av det.
Valget falt på det siste :-)
Så jeg har tilbragt helgen i Oslo hos min mor, med min kjære som privatsjåfør.
Jeg ble kjørt ned til turens første stopp, møtte bussen med de andre i fotoklubben, og så hang jeg med så lenge jeg klarte. Da jeg ikke orket mer ble jeg hentet av min kjære igjen. De andre fikk jo endel timer mer enn meg på tur, men jeg er superheldig som fikk med meg så mye som jeg gjorde. En kjempeflott tur, og gjett om det fristet alle til gjentagelse :-)
Det ble med noen hundre bilder hjem på minnebrikken, så det vil ta litt tid å gå igjennom alt, men jeg kan jo iallefall fortelle hva dere har i vente her i bloggen fremover :-)

Første stopp var Botanisk hage, og etter å ha sett så mye flott derfra i bloggene runt omkring var forventningene store





Etter dette gikk turen ned til sentrum, hvor vi gikk fra Akershus festning og ned til Aker Brygge




Etter et godt måltid dernede, vendte vi nesen innover i byen - det vil nok komme noen gatebilder fra turen



og så endte vi opp på Oslo Reptilpark :-)



Her måtte jeg gi meg, så mens de andre hadde flere timer igjen med kameraet i byen og busstur hjem, reiste jeg hjem til mor og fikk middag og slappet av.
En kjempeflott tur - jeg håper virkelig det blir flere som dette i fremtiden :-)

When my local photoclub invites to Phototrip to Oslo, I can do one out of two...
Either get really irritated because my health not allows me to go with them, or try to arrange so I can join them at least for some hours. I did the last thing :-)
So I have spent my weekend in town, staying by my mothers place, and with my DH as a private driver.
I have some hundre shots to look over before I can post from the trip, but I will at least show you what to expect here in my blog in near future :-)
First stop was a Botanical garden with lots of beutiful flowers. The the bus drove us down town to Akershus Fortress, and we had a walk down to Aker Brygge. After a nice meal we headed for the centre of town, and I will show you some street shots. Out goal was a reptile-park... The others still had many hours with their camera, and the busride home - but I said goodbye to them at the park and headed for my mums where I got a nice dinner and rest. It was a great trip and I am really looking forward to show you the photos. Hope my photoclub will arrange things like this again, in fact we all do, it was a big suksess :-)