Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 23. mai 2010

For en stund siden

var jeg på fotosafari med fotoklubben nede ved Mjøsa's bredd.
Jeg satte på 105mm linsen min, og lot den andre være hjemme - nå skulle linsen virkelig testes ut.
Det har ikke vært ork til å gå igjennom bildene, selv om jeg har vært veldig spent på resultatet, men nå har jeg endelig fått sett på de.
Og jammen er jeg fornøyd. Jo da, jeg skryter av meg selv jeg, det får jeg så god selvtillit av :-)








Jeg har gledet meg lenge til at våren skulle komme.
Da skulle jeg bruke linsen min på blomster.
Men det eneste blomsterbildet jeg har tatt med linsen hittil er dette - jeg har visst fått litt sånn blomstervegring ser det ut som...





Jeg er stor fan av svart/hvitt bilder, og å sette kameraet på denne innstillingen og knipse i vei hadde jeg stor glede av.
Det som er så fasinerende er hvordan man er nødt til å bruke lys og skygge riktig for å få til bildene. Dette tar jeg som en trening - håper jeg får det til mye bedre etterhvert :-)




Some shots with my 105mm portrait/macro lens...