Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 26. mars 2010

Jeg har startet en krig

med svarttrosten...

Ja, om det var jeg eller den som startet, det vet jeg ikke helt - men krig er det blitt...

I 3 dager har den nå så og si bodd i hagen min, og spist med liv og lyst av brødet jeg legger på snøen. Jeg mener da at den kunne la være å løpe sin vei hver gang jeg nærmer meg vindu eller dør, men neida, viser jeg meg så løper den og gjemmer seg bak en snøskavl - den flyr ikke avgårde - den gjemmer seg!

Ta nå sidensvansen for eksempel...
Selv om det er lite spiselig igjen her for den, så stiller den villig opp til fotoshoot...



Jeg syntes ikke det er mye å be om faktisk at svarttrosten kunne gjøre det samme, den nyter jo tross alt av den gode maten her i Ristoranten. Faktisk så syntes jeg det blir litt som å stikke fra regningen...
Vi får se hvem som vinner - svarttrosten eller jeg :-)

I have started a war - against a Blackbird...
Well, if I or the bird startet, I am not sure - but a war it is...
For three days now it has been eating lively of the bread I put on the snow in my Ristorante, and everytime I come close to the windows or the door - it hides... It doesn't fly away, it hides behind a snow drift!
If you look at the Bohemian Waxwing - there is not much for it to eat - but still it pose willingly in a photoshoot...
I don't think it is too much to ask for the same of the Blackbird, at least it is enjoying a lot of food in the Ristorante. Actually I think it is nearly the same as eating and leving the bill unpaid...
Only time will show who's the winner in this war - the Blackbird or me :-)