Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 5. februar 2010

Pynt i bjørketreet

I tillegg til Ristorante Bianco har jeg også et bjørketre i hagen.
Her har det aldri sittet fugl, og ikke vet jeg hvorfor. Men nå har de visst funnet ut at det er frø i ranglene som henger igjen fra i høst, og dette er tydeligvis lekker mat.



Hva slags fugl dette er har jeg ikke klart å finne ut av - selv om jeg har fuglebok :-)




Noen hadde et rødt felt foran på hodet, andre var helt mørkebrune i knotten.


At de storkoste seg med maten var tydelig å se. De hang i de tynne kvistene i evigheter, og hadde jeg hatt mer optikk til kameraet kunne jeg tatt de flotteste bilder av disse. Men de ble nå ikke så dumme disse bildene heller da :-)


Hvis du vet hva slags fugl det er, blir jeg veldig glad om du forteller meg :-)

New birds in my garden, and to be honest I don't know what kind.