Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 23. januar 2010

Sidensvans i min Ristorante

Siden før jul har det vært lite besøk i Ristorante Bianco, og jeg aner ikke hvorfor fuglene ikke kommer. Det har vært en og annen kjøttmeis på besøk, en dompapflokk og en stærflokk, men det er alt.
Dårlig markedsføring kanskje - det er jo ikke sikkert alle får med seg bloggen min :-)
Men i dag - himmel for et leven det var der ute!
Det hørtes ut som om haugevis av mobiltelefoner ringte ute i hagen - en haug av sidensvanser hadde slått seg ned i treet - og jeg snakker mange!
Dette er et lite utsnitt av treet, og hele treet var fullt!



Jeg har aldri sett disse før, oj så vakre de er!



Og jeg vet med sikkerhet at det er sidensvans, jeg har jo fuglebok må vite :-)



Jeg har lest at de spiser epler og rognebær, men siden de ikke hadde bestillt bord så fant de bare solsikkefrø og nøtter i min restaurant desverre



De er vissnok bare på gjennomreise etter hva jeg skjønner, siden de sjelden hekker i Sør-Norge



Dette var et kjempehyggelig besøk. Nå spørs det om jeg ikke må henge ut noen epler i tilfelle de finner på å komme igjen.
Bohemian Waxwing in my Ristorante Bianco today - and a lot of them! Beautiful birds, first time they visit my garden and they are very welcome back :-)