Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 5. januar 2010

På kakefronten...

Vel, før jeg kommer inn på kaker vil jeg få takke for all sympati, støtteerklæringer og gode ord i forbindelse med mitt forrige innlegg!
Overraskelser er ikke alltid like velkommen hos meg :-)
Og ja, kanske bør det opprettes en Facebook gruppe som kan forsvare Kong Haakon konfekten, men jeg tror ikke jeg er den rette til det. Jeg har nok tidstyver i min verden, så på det nettstedet finner du meg sjelden. Jeg har 4 venner, 3 bilder og er medlem av fotoklubben sin gruppe der...

Så - over til kaker!
Dette skulle egentlig vært blogget før jul, for jeg har funnet oppskriften til verdes beste kokoskaker!
Men bedre sent enn aldri sier nå jeg - og er du smart printer du oppskriften og gjemmer den til neste jul.
Jeg fant oppskriften på bloggen til Hanne og her får du link direkte til oppskriften.





Dette er så desidert de beste kokoskakene jeg noen gang har smakt! Og alle jeg har servert de til er så enige! Det er en stor oppskrift, jeg fikk to store fulle kakebokser, men det gjorde ingenting - ene boksen forsvant før jul, og nå er vi nådd bunnen på den andre.
Anbefales på det varmeste! Dette blir fast bakst hos oss hver jul fremover - tusen takk Hanne for at du deler dine oppskrifter!
Men det er ikke den eneste oppskriften hun har i bloggen som skrytes av. Jeg har fra temmelig sikre kilder at fløtekaramellene og Bountykulene er knallgode! Dette skal jeg garantert prøve jeg også. Egentlig er det masse oppskrifter i bloggen, og jeg har tenkt å prøve meg gjennom flere av de :-)
Det kan vel kanskje høres ut som om vi er noen skikkelige godtegriser her, med to slike søte innlegg etter hverandre... Og egentlig så er vi vel det... Men julen står for det største fråtseriet, resten av året skjerper vi oss :-)

Jeg tror jeg må dele en av min morgens store latteranfall med dere sånn helt til sist i innlegget... Jeg har en leser som sa hun brukte Google translater på det forrige innlegget mitt, og mente hun fikk med seg det mest essensielle. Vi har vel alle prøvet denne og vet hvor langt fra virkeligheten teksten av og til oversettes, men jeg fikk ideèn om å prøve og se hvordan innlegget ble skrevet på engelsk.
Vel - jeg kan vel her og nå avkrefte det mest essensielle i denne oversettelsen slik det fremstår for meg iallefall, nemlig at min ekskjæreste er oversatt til exgirlfriend :-) Jeg kan forsikre dere om at denne eksen var av hannkjønn, og at det jeg nå omtaler som min kjære også er av hannkjønn :-) Sånn - da var det avklart :-)

I don't know how easy it is to translate a Norwegian cookie recepie to your language, but if it is possible I can highly reccomend this recepie for Christmas-cookies. It is with coconut, and the cookies are the best I have ever tasted :-)
Just go easy on the Google translater - you never know what then will appear :-) Like in my previous post when the translater desides that my ex is a girlfriend. I can assure you that my ex was a male, and my cohab is a male, and no - I have never kissed a girl :-)
I also would like to say thank you for all your kind support on my last post! Changes are never easy they say :-) One reader even suggested to make a Facebook group on the theme, and for all I know it may already exist one :-)