Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 4. desember 2009

Nesten Reykjavik

Da jeg så vottemønsteret Reykjavik av Kirsten Kapur første gang, bare visste jeg at dette mønsteret måtte jeg strikke. Jeg syntes de husene er sååå søte. Og med brun og grønn Wollmeise i hus, ja det sier seg selv at garnet måtte brukes til disse husene.
Det var bare et problem - jeg trenger ikke votter av dette tynne garnet...
Så derfor, inspirert av vottemønsteret, og bruk av diagrammet til husene, ble det fingerløse vanter istedet! Håper designeren tilgir meg mine krumspring :-)



Inspired by the mittens Reykjavik, designer Kirsten Kapur. I used the chart for the houses and made myself some fingerless gloves instead of mittens - yarn is still Wollmeise.