Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 6. desember 2009

Førjulskos

I helgen har huset mitt sett ut som om en tornado har vært på besøk - så kos å forberede til jul :-)
Jeg har bakt kakemenn for første gang, oj så mange forskjellige oppskrifter som finnes for disse i nettverden. Jeg surfet endel rundt og fant tilslutt en oppskrift som så ut til å ha en overkommelig dose med sukker i seg og satte i gang. Og de ble faktisk ganske gode :-) Men jeg tror en skal være oppvokst med disse for å sette i seg store mengder av gangen, skikkelig søte saker dette.



Fra før ligger formkaker i frysen, og etter 3 posjoner lussekatter er julebaksten min ferdig. Lussekatter er det beste jeg vet, og disse spiser vi hele julen også.
Og siden moren min melder om ferdige kromkaker og sandkaker - ja da trenger vi ikke mere.



Spisestuen er omvandlet til sykrok, jøss da, her koser vi oss :-)
Jeg skal forvandle en stitchery til en brikke som skal ligge i en kurv - ehm dette er ikke lett...
Jeg har satt igang alle hjerneceller jeg har, så får vi se hvordan det ender...
Trodde ikke det skulle være vanskelig å få til, det skal jo bare være en ramme med stoff rundt pluss et bakstykke, men hvordan i huleste får jeg dette til slik at alt blir rett?? Som du ser er linjal og skjærematte i hus - trodde alt skulle løse seg da jeg - men dengang ei :-)



Og innimellom har jeg pyntet lys. Jeg så et flott et i bloggen til Tovepia som hun hadde laget selv, og med litt hjelp fra damen klarte jeg det også - tusen takk!



Ja, da skal roen senke seg over et ryddet og søndagsvasket hus - nå skal jeg kose meg videre med førjulstiden - det håper jeg du gjør også!

X-mas preparations :-) Baking, sewing and decorating candles, I think this weekend have been good :-)