Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 20. november 2009

Wollmeisetanker

Jisses så vanskelig det er å ta bilder om dagen, lyset er jo helt umulig...
Tenkte jeg skulle komme med noen Wollmeise-tanker fra min strikkekurv, og så har jeg endelig fått sokkene mine ferdig da...
Det at det tok 3 uker å få strikket sokkene sier nok litt om tankene jeg har om garnet - jeg fallt nok ikke i staver over det som mange andre har gjort. Fargene er lekre, det er synd jeg ikke klarer å få frem meleringen på bildet, men ellers er ikke dette et garn jeg kommer til å kjøpe mer av. Jeg syntes det minner litt om bomull selv om det er merino, ja egentlig minner det meg om Mandarin Petit...
Sokkene er strikket tå-opp, og det er første gang jeg har prøvet dette. Det er nok heller ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen hvis jeg ikke må :-) Syntes vrangborden oppe på leggen var vanskelig å få elastisk når jeg felte av, jeg liker det nok heller omvendt med oppleggsrunden øverst.
Og til dere som syntes jeg skal gå i sandaler hele vinteren for å få vist frem de lekre fargene, det er nå løst! Jeg har jo mer garn, og er i gang med å strikke fingerløse vanter :-)

Mønster på sokkene kan du finne her.
The Wollmeise fasination did not bite me, beautiful colors - but that's all, I think. These socks are knitted toe-up, first time for me, but I did not like that either :-) Ok, can't be happy with everything I do :-)