Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 2. oktober 2009

ABC i ord og bilder

Fredag igjen gitt, og vi er på bokstaven B i ABC i ord og bilder.

Jeg har jo sett for meg å vise bilder fra Gjøvik, byen jeg bor i, men B ble kanskje ikke veldig spennende. Her er iallefall det jeg har klart å samle sammen :-)

Bassengparken - en fredelig liten plett på oversiden av byen hvor hunden min og jeg har tilbragt mange timer


Blomsterprakt - hele sommeren er Gjøvik by full av blomster. Det er veldig vakkert, og dette syntes jeg er det flotteste. Kommunevåpnet til byen er en svane, og ser dere godt etter ser dere en grønnhvit svane innenfor det lyse lilla. Ikke helt lett vinkel for å få tatt bilde...



Og så har vi BBar da :-)


Her ser vi Båthavna nede ved Skibladnerhuset, med fyrtårn og alt. Jeg skjønner ikke helt at det kan være bruk for et slikt fyrtårn på Mjøsa, men i og med at det finnes redningsskøyte også så trengs det nok. Redningsskøyta har visst reddet flere ut av tåkehavet, men en landkrabbe som meg trenger nok ikke skjønne slikt :-)


Photo's from Gjøvik area