Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 18. september 2009

Og hva lærte jeg av dette

Jo - jeg lærte at med 1 nøste KnitPicks Essential Multi og 1 nøste Filcolana Arwetta kan jeg godt strikke sokker i fine farger...
Men mønster kan jeg ikke få på sokkene, til det var fargene for like...
Vel, jeg har strikket mønster men det syntes ikke...
Så det jeg egentlig lærte er at skal jeg ha mønster bør fargene ha store kontraster...
Men - myke, gode og varme er de nå allikevel da :-)
Og så lærte jeg at jeg ikke skal starte på enda flere nye prosjekter når de jeg allerede holder på med ikke er ferdige. Vel, det visste jeg vel egentlig fra før av hvis jeg skal være helt ærlig :-)

Jeg har jo fremdeles disse strikkehaugene som jeg har vist frem før...
En haug for skjørtet mitt, som fremdeles ikke er dampet og sydd sammen
En haug for tunikaen, som har fått ferdigheklede bestemorsruter og bare trenger damping og sammensying
En haug for jakken, som er ferdigstrikket og bare skal dampes og syes isammen
Men jeg liker ikke damping og sammensying - derfor strikket jeg et par sokker istedet :-)

I have a skirt that only needs blocking and mounting, the same goes for my tunic - and my jacket...
And because I'm no big fan of blocking and mounting, I knitted some socks instead...
But the pattern on the socks does not show - the colors was too much alike... Well, they are still soft and warm :-)