Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 25. juli 2009

Sommerlektyre

Før ferier må det alltid fylles opp med lesestoff, man må jo ha litt til en regnværsdag :-)
I år er det mye lesestoff i heimen hos oss, vi har fått med rundt 50 bøker tilsammen fra min fars bokhyller. Litt å ta fatt på med andre ord. Jeg startet i det mest spennende hjørnet - med de 3 Stieg Larsson bøkene - og jeg ble ikke skuffet. Det var smått med matlagning og klesvask fra min side mens disse ble lest, de var helt umulige å legge fra seg.
I tillegg har jeg selv kjøpt boken Øya siden "alle" i blogg og forum verden så ut til å ha lest den, og varmt anbefalte den - men dette var ikke noe for meg. Innimellom syntes jeg det var så uinteressant at jeg bare skumleste for å komme videre.
En annen ting var det med boken Drømmehjerte. Den ble med hjem sammen med Øya fordi den lå ved siden av på standen i bokhandelen og hadde nedsatt pris. Ja, det er visst ofte slik jeg kjøper bøker... Og denne fallt i smak - ny periode uten mat på min kjære og hunden :-)
Nå er jeg i strikkemodus igjen, bort med bøker og frem med pinner :-)
Den siste leggingsen min er ferdig, kun trådfesting igjen.
Den sorte jakken min er for lengst ferdig, og i går fikk jeg endelig kjøpt trykknapper (ja, trykknapper...)
I mars (tror jeg...) strikket jeg en vest som ligger fiks ferdig uten knapper. Ting Tar Tid, 2 knapper skulle den ha, og de fikk jeg også kjøpt i går.
Nå ser det virkelig ut til at det kan komme litt strikkeinnlegg her, bare jeg får funnet frem en nål :-)
Og for ikke å glemme teppet mitt - 25 ruter er ferdig - hvor mange som står igjen gidder jeg ikke å tenke på, teppet blir ferdig når det blir det, ikke noe stress :-)

Books for a rainy day :-)