Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 6. juni 2009

Våren er over

og sommeren har startet.
Plommetreet har blomstret og lover minimal avling til høsten. Dette treet nekter å bli høyere enn halvannen meter, og det kommer med deilige blålilla plommer annet hvert år. I fjor hadde jeg masse plommer, i år talte jeg 8 blomster - vel jeg trenger vel ikke satse på plommesyltetøy denne høsten tror jeg.

Tulipanene er også ferdig med å blomstre. Det ble mange nok til at blomsterbedet så riktig så vakkert ut, selv om det var en bar flekk i midten der hvor de med stripede blader skulle ha vært. Jeg har gjødslet slik jeg fikk råd om - tusen takk! - og så får vi se om de kommer neste år i stedet. Nå blir det spennende å se hva som dukker opp av sommerblomster! Det skal være både lavendel og forskjellige valmuer på gang - hvis jeg husker riktig :-)


Spring is over and summer is here. I counted eight flowers on my little plumtree, well I don't think I need to worry about how to use the plums next fall. This tree refuses to grow more than one and ahalf meter, no idea why, but every second year it comes with delicious blue plums. Last fall I had plenty, this fall it will be just some. My tulips turned out very well, and my flowerbed was looking ever so pretty. Now all these flowers are gone, and hopefully my summerflowers will start to show up soon - lavender and poppies if I remember correct :-)