Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 21. april 2009

Nye luer til meg

Jeg har lenge sett på den fine luen som "alle" har strikket i vinter, nemlig VM look a like luen som Lille Rosin laget mønster til. Jeg vet at jeg ikke kler så store baggy luer så jeg har ikke strikket den selv om jeg har hatt fryktelig lyst. Men av og til slår det en god idè ned i mitt hode også, og jeg tenkte, hvorfor ikke bare bruke tynnere pinner og garn så får du jo en mindre lue... Som tenkt så gjort, og nå har jeg to fine luer som jeg gleder meg til å bruke neste vinter.
A new hat for me
Ja, bare for å ha sagt det - jeg gleder meg altså ikke til vinter - jeg gleder meg til å bruke luene :)
Den hvite er strikket på pinne 4mm i Cascade 220 garn hvor jeg la opp 10 masker mindre enn i oppskriften, og den grå er strikket på pinne 3,5mm i ukjent alpakka garn.

New hats for me
New hats for me. When I saw the pattern for this hat I immediately liked it and really wanted to knit the hat. But I know that I don't look good in big baggy hats, so I have knitted on smaller needles and with thinner yarn, that way I got hat's that suits me better. The pattern is only in Norwegian language, but I link to it anyway. The white one is knitted in Cascade 220 yarn (thank you Rachel :-), and the grey one in some alpaca. I really look forward to wearing these next winter.