Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 23. april 2009

H for Hettejakke...

Så er det tid for ABC i ord og bilder igjen, og i dag er bokstaven H.

For en stund siden, på bokstaven C fant jeg ut at jeg skulle blogge Cascade 220 garn og viste et lite utsnitt av noen strikkede striper. Dette prosjektet ble ganske fort ferdigstrikket, værre var det med monteringen. Det var ørten tråder å feste og i tillegg skulle det syes i en glidelås for hånd. Men, nå er jeg klar, og i dag kan jeg vise dere Hettejakken ferdig.
Mønster er Staccato av Kirsten Kapur og kan kjøpes på Ravelry. Og siden jeg er utrolig glad i farger er jeg veldig fornøyd med den nye Hettejakken min :-)

Staccato hoodie front


Staccato hoodie back

Today on the letter H, I choose to blog my new Hoodie. Knitted in Cascade 220 yarn (again a big thank you Rachel :-). Pattern is Staccato by Kirsten Kapur and can be purchased in Ravelry. This was an easy and fast knit, but when it came to weaving in all the ends and hand stitching the zipper - that took some time. And since I love colores so much, I am totaly pleased with my new Hoodie :-)