Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 23. april 2009

Det spirer og gror...

Neida, ikke i min hage - men i skråningen nedenfor hagen - der ingen kan se blomstene...
Ved en ren tilfeldighet oppdaget jeg nydelige hvitveis, faktisk de første jeg har sett denne våren.
Hvitveis / Anemone nemorosa

Og hvem skulle tro det - her var det krokus også - jeg har ikke plantet de så jeg aner ikke hvordan de er kommet dit.

Og jammen fant jeg flere farger, nydelige blå. Jaja, man trenger tydeligvis ikke grønne fingre for å ha blomster. Men en liten fordel hade det jo vært om blomstene hadde villet gro i mitt blomsterbed istedet for i en skråning hvor man ikke kan se de...

For slik ser det nemlig ut i blomsterbedet mitt nå...

Jeg plantet masse løker i fjor høst - men det er så lenge siden at nå husker jeg ikke hva jeg plantet.Men jeg vet at det andre jeg plantet skulle komme før tulipanene. Og tulipanene er jo blitt ganske store allerede. Ja ikke vet jeg, men det jo ganske spennende da:-)
Tenk hvis alt hadde vært organisert og ryddig - da hadde jeg bare blitt irritert for alt som ikke blomstret. Nå aner jeg ikke hva som kommer og blir glad for hver nye blomst :-)


Spring is here and the flowers have started to bloome. Anemone nemorosa, a wild growing early-spring flower, white and so beautiful. I have a slope from my garden and down to a little forest, and here I found these beauties. And what do you know - here I found crocus too. I have no idea how they got there, I have not planted them... In fact I would have been much happier if they could stay in my flowerbed. Because in my flowerbed is only tulips... I put down a lot of bulbs last fall, and I am sure that most of them are supposed to bloome before the tulips... Oh well, we will see what turns up :-)