Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 19. september 2008

Så utålmodig kan jeg bli

Når jeg finner mønster og garn som er helt "bare må ha" ja da går det unna i en fei. Disse vantene var jeg utrolig spent på og når garnet var i hus måtte jeg bare sette i gang. Jeg var litt spent når de var ferdige for de ble litt store til meg og tanken på at de skulle bli julepresang var ikke så morsom å tenke. Men etter en vask i lunkent vann passer de helt perfekt og jeg er glad som en lerke. Garnet jeg har brukt er Jamieson's Double Knitting. Et herlig Shetlandgarn å strikke med, og lik alle Shetlandgarn jeg har vært borte i tover det bra. Vantene er strikket på pinne 3,5mm og oppskriften kan kjøpes her.
When I occasionally find the perfekt pattern and yarn I get a bit impatient. I just have a need to start knitting straight away... And so I did... When these gloves were finished they were a bit to large for me, but after a nice wash in luke warm water they fits perfectly. Shetland wool felts easily, and that was my luck this time. The gloves are knitted from Jamieson's Double Knitting yarn on needle 3,5mm, and the pattern can be bought here if anyone is interested.