Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 27. august 2008

Med nytt kamera på tur

I dag skal dere få være med på luftetur i nabolaget mitt. Denne turen går jeg ikke ofte for jeg syntes det er skummelt, men av og til må jeg bare og dere skal få se hvorfor.
Today I will take you for a walk in my neighbourhood with my new camera. This is a walk I not do wery often, I think it is spooky, but inbetween I just have to and you will see why.
Dette skjulet ligger inne i skogen, og det er ikke nytt som dere ser. Det ligger dunkelt til og jeg holder øye med døren når jeg går forbi for her er det av og til overnattingsgjester.
This shed is in the wood, dark and dim, I watch the door when I pass, here are sometimes hospitants.
Inngangen til et nedlagt bruk, tæret av tidens tann. Her har det vært flott en gang for lenge siden.
The entrance to a closed farm. This has been a wonderful place in the past.

Hovedhuset, nydelig gammelt treverk, men med knuste vinduer og alt som henger på halv tolv er det mer skummelt enn flott.
The main house with beautiful thimber, but with broken windows and everything else out of order it is spooky.
Denne låven taler vel for seg selv...
This barn sais it all I think...
Stabburet ser ganske fint ut faktisk.
This house actually looks kind of kept.

Men her er hva jeg ville vise dere, utsikten fra dette spooky bruket er fantastisk. Her kan man sitte lenge og bare nyte utsikten over Mjøsa.
And here is the reason for the walk, the wiew from this spooky farm is beautiful. Here is the spot for enjoying a wonderful day, looking over the lake Mjøsa.

Det er en litt morsom ting med denne turen. Når samboeren min og Leon går her, spretter Leon rundt som en kanin og løper frem og tilbake og undersøker alt. Når han går med meg, holder han seg innen 5 meter fra meg. Han merker at jeg ikke liker meg på dette bruket og kan ikke komme fort nok derfra. Rart.
There is a funny thing with this trip. When my cohab walks here with Leon, the dog is everywhere. When he walks with me he stays within 5 m from me and can not get back to home soon enough. He feels that I don't like it at the farm, and then he becomes insecure. Strange.
Min første dag med nytt kamera, herlig!
My first day with the new camera, I love it!
Jeg må få takke dere for alle gratulasjonene på geburdagen min - både her, på Ravelry og på Flickr. Tusen, tusen takk, det er kjempekoselig!
I want to thank you all for you birthday greetings - both here in my blog, in Ravelry and in Flickr. Thank you so much, I really appriciate it!