Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 28. august 2008

Det tar sin tid...

Det er ikke lett å lage middag når det nye kameraet er i tankene hele tiden. Jeg ser motiver over alt og det er morsomt å prøve ut ting. Å ta bilde av eggkoking gikk ikke, man kan ikke se de store boblene...
It is not easy to make dinner when all I can think of is my new camera. I see motives everywhere, and it is fun to try a shoot. To take photos of boiling eggs does not work, it is not possible to see the bobbles...
En honningmelon burde vært en høydare med den fine fargen og de gode kontastene, her må jeg øver mer.
A honeymelon should be a great motif with the great colour and the great contrasts, here I have do to some training.
Og innimellom kommer jeg plutselig på annet å ta bilde av, som gebursdagsrosene.
And inbetween I find other things, like my birthdayroses.
Og skjellene jeg samlet i sommer.
And the shells I collected this sommer.
Tilbake til maten, spekepølse, litt uskarpt.
Back to the food, a bit blury this one.
Så til pæreskinken, skal det være lett henslengt...
Then the ham, is it to be just just like it is....
Eller med dandert...
Or put nicely together...
Det ble middag i dag, men det tok jammen lang tid å få istand litt spekemat.
It surtainly took time to make this dinner containing cured meat.