Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 20. august 2008

En Wicked vest

Ja jeg tror jeg kan kalle den det.
Jeg fant mønster på Wicked Eyelet rib vest og forelsket meg helt. Den var et må ha prosjekt. Og med 4 nøster Rowan felted tweed på lager satte jeg i gang. Jeg strikket og rekket opp, strikket og rekket opp, samme hva jeg prøvde ble min vest ikke lik mønsteret. Til slutt ga jeg opp og strikket ferdig slik jeg hadde begyndt og her er min Wicked vest. Jeg har gjort så mange feil at de kan ikke telles på to hender engang og jeg tror faktisk at mønsteret til denne vesten kan jeg kalle for mitt. Nå i ettertid ser jeg alt jeg ikke skjønte da jeg strikket og lurer på hvordan det går ann å være så hjernedød. Men gi meg et mønster med masse tekst og i tillegg diagrammer, ja da vet man aldri hva det ender med. Men jeg er nå fornøyd allikevel jeg, og garnet er jo bare helt nydelig.


I call this my wicked vest...
I found the pattern for Wicked Eyelet rib vest and I did fall in love. This was a must have project. And with 4 balls of Rowan Felted tweed in stash I started, and then I frogged, started again, and frogged again, no matter how I knitted I could not get my vest to be simular to the pattern. In the end I gave up and continued the way I had started. Now that I have finished I can see all the mistakes I did when knitting. There are so many of them that you will not be able to count them on two hands. But give me a pattern with lots of text and add some charts, you never know what I will end up with. This time it ended in My Wicked vest and I am pleased with it anyway, and the yarn is sooo lovely!