Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 17. juni 2008

Et skippertak...

I går tok jeg meg selv i nakken og fikk festet tråder på ting som har vært ferdig en stund. I det siste har jeg sluntret unna disse trådfestingene, og hvis det ikke blir gjort med en gang blir det liggende leeenge.
Baktusskjerfet er strikket av et nøste Opal på pinne 2,5.
Vottene er fra en along i Hobbyboden. Mønsteret er kjøp på museum, og derfor har vi rett og slett kalt de museumsvotter. Strikket i Novita Florica garn på pinne 3.
En KAL til. På Hobbyboden har Irenesol satt i gang en KAL for å strikke luer til brystkreftavdelingen på Ullevål sykehus. Her har jeg 3 bidrag og siden dette er fin sommerstrikk i bomull blir det nok flere utover sommeren.

Og sist men ikke minst juniluen i alongen på Hobbyboden - Nottingham. Tykke pinner på et garn jeg ikke husker hva var - ja det er faktisk en grunn til at jeg skulle ha ferie hehe.


I have really pulled myself together and done some heavy mounting here. These have been waiting for a needle for a while, but once started, very quick to finish.
First a scarf knitted on needle 2,5mm from 1 skein of Opal yarn.
Then mittens for a KAL, we call the mittens "Museumsmitten" because the pattern is bought in a museum...
Then another KAL for chemocaps. I have knitted 3 hats so far, but since this is great summerknit in cotton I think there will be some more of them.
And finally the June hat in the year lasting hatKAL. The pattern is Nottingham, the yarn I don't remember the name of and neither the size of needles.
Yes, I do need the holiday!