Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 8. april 2008

Jeg, en vottesamler

Jeg begynner å lide av et alvorlig vottesamlesyndrom. Hvis det ikke er votter på pinnene får jeg abstinens - hjelp!
Og ikke nok med det, da jeg skulle velge et par for å gi bort i gebursdagspresang klarte jeg ikke å skille meg av med et eneste et av parene jeg har laget!
Gudsjelov er noen strikket i barnestørrelse så de må bli presanger, men til neste vinter har jeg garantert endel å velge mellom - for køen av vottemønster bare vokser og vokser...
I am an addict! A mittencollectoraddict! If I not have mittens on my needles I get abstinence - help!
And if that is not enough, when I tried to choose a pair of mittens to give away as a birtday gift I could not part from any of them!
Thankfully some of them are knitted in childsize so they have to be gifts, but next winter I for sure will have a collection to choose from - and the queue of mittenpatterns is growing, fast...
EDIT:
I min vottehjernetåke ser jeg at jeg har glemt å fortelle at mønsteret har jeg kjøpt av ei jente på Ravelry, og å fortelle at jeg har brukt Rauma finullgarn på pinne nr 3.
Due to a bit of mittenbrainfog I see that I have forgotten to tell about the pattern bought from a girl on Ravelry, and that I have used Rauma finull yarn on needle 3mm.