Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 31. mars 2008

Påskestrikk

Her er da mitt påskestrikk, ferdig blokket og montert. En Sukkervest a la Isager, dvs en høyst modifisert Sukkertrøje som jeg har vist dere bilde av tidligere.
Strikkeplanene for påsken var i grunn klare, jeg hadde med alt som trengtes, men jeg måtte bare ha med Isager boken i tillegg og noen hesper med Olivia alpakka jeg hadde kjøpt hos Mergarn.no.
Disse skulle bare være med for turens skyld, ikke for at de skulle brukes til noe spesielt.
Men det er jo typisk, klarte jeg å la bok og garn være, nei da! Med garn til pinne 4,5 og oppskrift til pinne 3 satte jeg i gang en heavy utregning for å stagge lengselen etter en Sukkertrøje.
Noen (les endel) opprekk senere var jeg igang med noe som kunne se ut til å være riktig størrelse og satset på at mine 4 bunter med garn var nok til jakken. Det var det ikke... Jeg fikk en arm...
Men etter å ha prøvet den uten armer fant jeg ut at dette ble igrunn en veldig fin vest, egentlig var den finere som vest enn jakke så jeg er igrunnen veldig glad for innfallet og min nye Sukkervest.
Here you can see my Easterknit finished. It is a Sugarvest a la Isager, a heavy modifyed Sukkertrøje that I have showed you photo of before.
The plan for Easter knitting was decided before I left, I just had to bring my Isager book and some Olivia alpaca that I recently had bought as well. Just for fun. I had no plans for using them.
But some of you already know how well I do with lists and plans, was it even possible to let the yarn and book rest - oh no. With yarn fit to needle 4,5 mm and a pattern fit to needle 3mm I started a heavy calculation and after some (or maybe better called a lot) frogging I was near something that looked to be approximately right size. And I hoped that my 4 skeins of yarn was enough... It was not... I got one arm...
But after I had tried the jacket on, without arms, I realised that this was a great vest, actually it was better as a vest than it would have been as a jacket. So I am really happy for my sudden hang for a Sukkertrøje (Sugarjacket), and the result; my Sukkervest (Sugarvest).