Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 13. november 2010

Nesten ferdig

Ja da er alle bestemorsrutene heklet sammen, og jeg nærmer meg et ferdig teppe.



Nå er jeg ikke helt enig med meg selv, og håper på noen gode råd :-)

Dette teppet skal ligge over en stol hos mottakeren, og jeg får ikke sett om det er langt nok/for langt før jeg får prøvet det i den riktige stolen - og det kan jo ikke gjøres nå for da røper jeg presangen...

Så derfor tenkte jeg

- å gi det bort med de fleste trådene festet, men ikke de i enden hvor jeg evt skal korrigere lengden...

- heklekanten som skal rundt hele teppet må jo da også vente...

- og, hva gjør jeg da med blokking...

Gjør jeg det slik gir jeg jo liksom bort et uferdig teppe, og det føles litt rart. Samtidig er det ikke noen god følelse å gi det bort og se at det ikke passer heller. Og skal jeg plukke opp igjen da, blir det mye mere jobb. Hvis noen har synspunkter blir jeg utrolig glad!

OG så lurer jeg litt på blokkingen...

- vasker jeg det og blokker det ut med nåler, eller

- damper jeg det med strykejern...

Har du et råd om dette også, ja da blir jeg enda gladere :-)


Almost finished with my grannyblanket, and now I argue with myself...
I am not absolutely sure the blanket is long enough/too long and I wonder - is it ok to give away a gift that is almost finished? It would make the job to correct a whole lot easier if I do... It would then have a few loose ends, and missing the border around the blanket. But at the same time it feels strange not to finish before wrapping... What do you say?
And what about blocking - what do you feel is the proper way to block this blanket?
If you have an opinion on my questions I will be ever so greatful if you tell me :-)