Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 16. oktober 2010

Tilfeldigheten råder

Av og til ser man knallbilder av dyr på nettet eller i blader, og blir dypt imponert.
Da vi hadde naturfotografen på besøk i fotoklubben, fortalte han at noen av disse bildene er blitt til kun ved tilfeldigheter. En gang han satt dypt inne i skogen og ventet på elg eller rådyr eller bjørn eller hva det nå var, hørte han lyder rett i nærheten - og mot ham kom en bever svømmende med en pinne. Knall nærbilde av en bever - helt gratis!

Vel, da jeg lå på knærne i en liten park nede i byen her om dagen og tok bilder av løvet i en dam med minimalt med vann



hørte jeg plutselig " kurr, kurr" rett ved siden av meg



Der satt det plutselig en haug av duer og tittet på meg og lurte på om jeg hadde noe mat til de. Jeg hadde nok slått meg til midt på foringsplassen deres tror jeg, for de var veldig forundret over at jeg ikke ga de noe å spise.



Så tilfeldigheten råder, i skog og i by :-)

Things can happen by occurence, and motieves can come flying without your knowledge.
When the nature photographer visited our photo club, he told that inbetween exelent animal shots are done by pure occurence. Once he waited for moose or dear or bear, can't remember witch, far far in the woods, he suddenly heard some sound very close - and a bever came swimming towards him with a stick in his mouth. Exelent shot by occurence!
Well, when I visited a little park downtown yesterday, laying on my knees, shooting leaves in an almost dry pond - suddenly some doves landed almost on my head. Shots by occurence - but maybe not so special as the bever :-)