Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 10. juni 2010

På strikkefronten

Jeg har satt igang med årets sommerstrikk - Still Light.
Da jeg fant mønsteret på Ravelry kjøpte jeg det med en gang, for denne tunikaen var jeg helt sikker så at jeg skulle lage. Etterhvert som mønsteret ble oppdaget av flere og flere, ble den along tema, og jeg har fulgt litt med på hva slags garn de forskjellige hadde tenkt å bruke. Et forslag var Arwetta fra 123knit, og siden jeg hadde et halvt kilo liggende gikk jeg for samme garnet. Originalen er ikke stipete slik det ser ut på mitt printede mønster, det er fargepatronen på printeren som krangler. Så altså - husk å bytte fargepatron både på tulipaner og printer :-)
Jeg har kommet litt lenger enn denne prøvelappen, men på pinne 3 vil nok dette ta sin tid...



My summer-knit, Still Light tunic (Ravelry-pattern) knitted in Arwetta yarn on needle 3mm. The original is not with stripes, it is my printer that have made those :-)