Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 24. februar 2010

Tilbake igjen

De siste ukene har jeg tilbragt mye tid på diverse kontorer ifb med helsesituasjonen min, og til slutt tok ganske enkelt energien slutt. Nå ser jeg imidlertid en ende på alle papirer, sofaen er blitt godt og mye brukt, så nå tenker jeg at jeg er tilbake igjen :-)
I OL-alongen til Projo hadde jeg meldt på Bella's Mittens, og disse har jeg fått strikket ferdig.




Det er første gang jeg strikker av Viking Eco Alpaca, men det er helt sikkert ikke den siste. Jeg har fått et nytt favorittgarn! Så mykt og deilig, varmt og godt, og fargene er akkurat slike jeg liker.
Jeg har strikket disse vottene på pinne 5mm som det står i oppskriften, men jammen er det godt jeg har smale hender. Vottene ble akkurat passe, men de er langt fra en voksen damestørrelse. Og siden jeg ikke var sikker på om et hespe med 100 gr ville holde til begge vottene, så hoppet jeg over en hestesko slik at de ble litt kortere oppover armen. Det gjorde ingenting, de er mer enn lange nok - og lurt gjort var det, for det ble ikke mange meterene igjen av hespet.

Og akkurat nå gleder jeg meg over at blåmeisen er tilbake i Ristorante Bianco. Jeg har vært litt bekymret, for jeg har ikke sett disse på mange uker. Det har vært en kald vinter, og blåmeisen er visst ikke så veldig hardføre har jeg skjønt, men nå er alt greit igjen :-)


Back on track I hope :-) I have been busy visiting offices and collecting papers due to my health situation for some weeks now, and in the end my energy simply was gone. Hopefully I am now done with the work, my sofa has been used for relaxing, and I can start writing some posts again.
These Bella's Mittens I have knitted in Viking Eco Alpaca yarn on needle 5mm. Lovely yarn! I have never knitted with the yarn before, but it sure has become a big favorite. I think the mittens turned out pretty small, and I now am gratefiul that I have small hands. They fit my hands perfectly, but the size is far from an adult size.
I had one skein of the grey yarn - 100gr, and since I was not sure if this was enough for two mittens I skipped a horseshoe on the cuff. Good idea because there were only a few meters left with yarn when finished knitting, and it didn't matter - the cuffs are more than long enough anyway.
Finally the blue tit are back in Ristorante Bianco. It has been a cold winter, I have not seen them for weeks, and since they are not too robust - I was afraid there was none of them left. But it is - and I am sooo happy :-)