Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 2. februar 2010

Fra UFO til FO

Forrige sommer startet jeg på et hekleteppe.
Det ble endel bestemorlapper gjennom sommeren, men da høsten kom sa det stopp - da hadde jeg lappene langt opp i halsen. De lå en stund inntil jeg innså at det ikke kom til å bli heklet flere lapper, men med de jeg hadde ville jeg få et teppe som målte ca 90x80 cm.
Det var da jeg lovet Leon et nytt teppe.
Og han har ventet...




Og ventet...
Men endelig - nå er tråder festet, lappene er heklet sammen, teppet er vasket - og nå ligger det til blokking




Tusen takk til Bittami for inspirasjon til å gjøre ferdig en UFO, og til Ann for mønster på bestemorrute.
Last summer I startet a blanket...
I crocheted during summer, but when we reached fall I was pretty fedup. With the patches I had it would become a blanket messuring approximately 90x80 cm - so I promised Leon a new blanket. But he has waited...
Until now - my UFO has become an FO - and Leon's new blanket is finished :-)
Thank you Bittami for inspiration to finish an UFO, and to Ann for pattern on the grannysquares.