Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 17. januar 2010

Det er jo rene forskningen

dette her med fotovanter.
Jeg har strikket noen varianter nå, men når jeg bruker de er det alltid noe som ikke stemmer. Enten er de for kalde, eller så har de for lange/korte fingre, og flapen på vottene var bare til irritasjon. Nå har jeg imidlertid tatt en oppsummering, og disse skal være de perfekte :-)
Strikket i Cascade ull på pinne 4 og tovet lett så de er gode og tette. Litt brede i hånden slik at jeg kan dra fingrene inn og varme meg, og lillefingrene er lange - det er der jeg fryser mest. Dette blir bra!
Disse er imidlertid til en annen Nikon-eier (hvis hun vil ha de da)



This photomittens thing has turned out to be a research. I have knitted some of them, but it always seems to be something wrong when I use them. Either they are not warm enough, or the fingers are too long/short, and the flaps on the mittens where simply irritating. But here is the final result - knitted in Cascade wool, felted so they are warm, with long pinky fingers, and they are wide in the hand so the fingers can be warmed inside in the mitt.
These are for another Nikon-owner (if she wants them)