Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

fredag 11. desember 2009

Ristorante Bianco

I lang tid nå har jeg kost meg (les kjedet meg) med blåmeis, kjøttmeis og grønnfink hengende i fuglematerene mine. Jo da, det er koselig at de er her, men siden jeg har lyst til å bruke kameraet så håper jeg jo på litt variasjon i bildene - det er faktisk begrenset hvor mange bilder man trenger av en kjøttmeis :-)


Og endelig - i går skjedde det noe.
Hr og fru dompap kom på besøk - sååå koselig! Og akkurat i tide før jul! Kanskje jeg bør henge opp fuglenek til de...
Det var ikke lange visitten, et bilde fikk jeg av hver av de, og så var de borte - håper de kommer igjen...


Og utpå dagen hørte jeg et leven uten like i fugletreet, det skrek og det skvatret, og når jeg ser ut er hele treet fyllt av slike :


Ikke en fem seks stykker liksom, men minst 30!!
Det var riktig så gøy, og kameraet talte 66 bilder tilslutt :-) Meeen, med dårlig lys, mangel på stativ, og fotografens treghet med å få til riktig blender og lukker, så ble det kun få blinkskudd :-)


Hvis jeg gjetter riktig ut fra fugleboken min, så er alt dette gråtrost...



Winter in Ristorante Bianco, the birds are finally comming out of the woods in search for food.