Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 28. november 2009

Så ble de to

Mine første sydde grytekluter, ja jeg skal innrømme at jeg er litt stolt :-)
Her ser du en forside og en bakside - fargene får jeg ikke gjengitt - alt er mye mer normalt grønt enn det som vises.



Tusen takk til alle som har lagt igjen tips, linker og råd til hvordan jeg skal få nydelige skråhjørner - jeg får det nok til etterhvert :-)
Kanskje du har lyst til å vite hvorfor jeg plutselig er blitt så ivrig med symaskinen også?
Det har seg slik at inne på forumet til Projo blir det startet en along fra 2010 som heter Hobbybok-along. Vitsen her er å dra frem alle de nedstøvede hobbybøkene fra bokhyllene, og å lage ting fra disse.
Jeg har mange nedstøvede hobbybøker, og egentlig tenkte jeg jo på strikkebøkene da jeg meldte meg på...
Så gikk jeg over til heklebøkene...
Tilslutt dro jeg frem en haug av bøker i lappeteknikk... De er jo lest i, men aldri brukt, og det var her samvittigheten begynte å gnage :-) Jeg har jo så lyst til å lære meg å sy, og det er en masse ting jeg har lyst til å lage fra disse bøkene.
Og så hoppet jeg bare ut i det - og annonserte at "Jeg skal sy lappeteknikk jeg - fra bøkene jeg har om lappeteknikk".
En ny ting hver måned gjennom hele 2010 - det blir 12 syprosjekter det!
Så nå trener jeg - det er jo greit å klare å sy en rett søm før jeg starter på alongen :-)
Dette gleder jeg meg kjempemasse til!!

Then there where two of them - my potholders :-) It is difficult to shoot the right colors with the daylight we have these days, everything is much more green than it shows...
Do you want to know why I suddely show my sewingmachine so much attention?
You see, I have attended an along in a Norwegian forum where we are going to brush dust of our craft books, and make one project each month during 2010. I have choosen to brush dust of my never used quilt books - so now I am practising with my sewing :-)