Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 5. oktober 2009

Frøken Høst 2009

Hos Moseplassen er det igjen tid for konkurranse, denne gangen er det Frøken Høst som skal kåres. Og med nydelige høststauder i bedet mitt kan jeg jo ikke annet enn å melde meg på :-)

Jeg presenterer her min "Frøken Himmelblå" som på norsk heter Kinasøte, og på blomsterspråk Gentiana Sino-ornata - det har jeg fra sikre kilder :-)
Hver høst er staudebedet mitt fyllt av disse vakre blomstene, lekker blå farge har de, og de gjør meg veldig glad bare ved å vokse i bedet mitt. Det er det nemlig ikke så mange blomster som vil :-)


Contest time again :-) Here the last flowers in my garden for this year. They show up every fall, and I love the color. Gentiana Sino-ornata have I been told is their name.