Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 29. september 2009

Uæh et nytt strikkeinnlegg allerede?

Jøss da, med bare 2 tråder å feste var dette skjørtet litt raskere å blogge enn det forrige hehe. Og presentabelt er det uten at det er dampet også...
Å strikke skjørt var gøy! Ikke det at jeg flyr rundt i skjørt hele vinteren, men av og til har jeg jo lyst til å se litt dame ut, og da er jo skjørt og høye støvletter tingen. Jeg hadde noen bunter av garnet jeg strikket Central Park Hoodie i liggende - Kilcarra Irish Donegal Tweed - kjøpt på Ebay forresten, og da jeg fant en oppskrift på Garnstudio på et annet stilig skjørt var jeg igang igjen :-) Og når man strikker på pinne 5mm går det jo ganske så raskt da. Jeg endret litt i forhold til mønsteret, vrangborden i livet var veeeeldig lang, så jeg kortet den ned til det jeg syntes var greit og så la jeg heller de cm jeg hadde kortet av til igjen i hoveddelen i skjørtet.
I mangel på fotograf hjemme har jeg tatt dette bildet selv, men det ble jo greit nok. Så alle som ville se meg i det forrige skjørtet - her er jeg iallefall i det nyeste :-)



Og dette er ikke en dag for tidlig - i natt hadde vi vår første frostnatt! Det var is på vannpyttene da jeg stod opp i dag!!
Knitting skirt was fun! So when I found another skirt pattern on Garnstudio.com, and some yarn left over from my Central Park Hoodie, I just had to cast on for a new one :-) Not that I wear skirt too often, but inbetween it feels great to dress a bit ladylike lol. On needle 5mm this was a quick knit, and with only 2 loose ends to sew in it was even quicker to blog. This time, me wearing the skirt. Since my hubby is not home all day, just sitting waiting in case I need him to take a photo, I have shot this myself - but it turned out ok I think. Not a day too early for finishing winter wardrobe - the temperature went below zero degrees tonight - Celcius that is :-)