Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 15. juli 2009

Ups - det var da ikke meningen...

Følelsen av å ha veeeldig lyst på et speilreflekskamera har blitt sterkere og sterkere :-) Jeg har bruk endel tid på å lese tester og info, i tillegg til at jeg har suget til meg info fra alle som har sett ut til å ha noen kunnskap om foto. Mitt idealkamera så ut til å måtte bli Canon EOS 500D, det begynte jeg å bli fryktelig sikker på. Så her om dagen tok jeg en tur i butikken for å se på og spørre litt om utvalget - jeg skulle absolutt ikke kjøpe enda.
Men hvem gikk lykkelig ut av butikken som Nikon eier - jo det var meg det - ups, det var da ikke meningen :-) Nikon D5000 :-)
Så nå leser jeg ny bruksanvisning og tester kameraet så godt jeg kan. Og har du lyst kan du få bli med på testetur bort til hestesenteret;

Når vi går på tur går jeg alltid som sistemann i rekken - førs løper Leon, så kommer min kjære og så til slutt tasler jeg. Jeg tror nesten jeg må jobbe litt med rangstigen her i huset :-)

Over bekken i fullt firsprang så vannet skvetter, det er Leon i et nøtteskall. Vi andre balanserer på steiner i den hensikt å komme oss tørrskodd over. Men dette var ikke min dag, uti bar det så føtter og legger ble kliss våte. De steinene var glattere enn jeg trodde gitt :-)
En hest har jeg lenge tenkt at jeg skulle ta bilde av, og det er denne. Litt uvanlige farger, jeg har aldri sett maken faktisk, og når det klaffer så bra med tannvisningen også så ser den jo enda mer spesiell ut :-)


Vi kom tydeligvis midt i frokosten, men denne hadde fått på seg cowboypynten før den forlot stallen - ja det er vel slik med oss kvinnfolka - vi går ikke ut uten at vi er presentable :-)


Ganske så intetsigende bilde, men testing er testing :-)



Leon koser seg og løper alt han kan, helt for seg selv, han er god til å leke den karen :-)



Når jeg har med kamera på tur blir Leon ofte litt lei. Ting foregår ikke i det tempoet han har lyst til, og ofte må han tilbake og sjekke om vi virkelig henger med. Hallo! Kommer dere snart eller??


Vel, det var en av dagens turer - den neste ser det ikke ut til at kameraet får være med på for nå kommer regnet tror jeg...
Yay, I have bought a new camera. My very first SLR, a Nikon 5000D - and this I brought with me when we walked Leon today.