Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 12. juli 2009

Det store utland...

Da finværet var over her hjemme tok vi turen over grensen til Sverige. Rett nedenfor Svinesund ligger Tanum Strand, og der har vi feriert den siste uken. Det føles som det store utland - de skjønner jo ikke et kvekk av hva vi sier - jammen godt vi har fått det svenske språket inn med barne tv :-)
Været var litt variende, men det var sol nok til flere dager på stranden

Leon har sitt eget badehåndkle, og trives igrunn veldig godt med soling og bading. Her ser det ut til at han ønsker seg et bad - igjen :-)


Temperaturen i vannet var det ingenting å si på. Jeg vet ikke hvor mange grader det var, men når jeg kan legge på svøm uten å bruke laaang tid på masse dilldall, ja da er det iallefall over 20 grader.


Vi har badet og kost oss, og med havets fristelser til middag hver dag er vi fulle av masse vitaminer :-) Og nam, nam, hvetestang med pistasjfyll ble fast strandkos.


Vi så lite til finanskrisen, dæven for noen båter folk har!

En svenskespurv må jeg ha med som avsluttning :-)

Hjemme igjen, medbragt Hollandsk Goudaost, sjokolade med salt lakris, Fanta med pineapplesmak og god vin i bagasjen kan jeg kose meg leeeenge :-)
Jeg har vært fraværende med kommentarer siste uken, og bloggingen fra min side har vært forhåndspostert. I kveld skal jeg lese meg opp på de faste bloggene og se hva dere har drevet med. Tusen takk til dere for masse kommentarer, selv om mine har uteblitt :-)
We have spent one week on vacation in Sweeden at a place called Tanum Strand. Mostly sun, some rain, and we have enjoyed our stay a lot :-)