Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 1. juni 2009

Nevnte jeg sjalalong...

Det er startet et nytt strikkeforum - Uformelt, og selv om jeg er ganske så fraværende på de forumene jeg allerede er med på så har jeg meldt meg inn. Og så har jeg meldt meg på en helt uformell sjal 09 samstrikking. Vi velger selv mønster og garn, pjatter og prater oss gjennom sjalet, og forhåpentligvis er vi ferdig til nyttår :-) Med så løse tøyler skulle det jo være mulig å få dette til tror jeg.
Sjalet jeg skal strikke er Ulmus, design Kirsten Kapur. Jeg har strikket fra hennes mønster før, bl.a. den stripede hettejakken.
Garnet i oppskriften er Malabrigo Sock yarn, men siden jeg ikke har dette i mitt garnlager, og siden jeg har kjøpestopp, så har jeg vært fryktelig flink og plukket fra det jeg har :-) Det ene nøstet er Handpaintedyarn, og det andre er Kauni lace. Kaunien bruker jeg med dobbelt tråd.
Så langt har jeg kommet hittil, og det er ganske langt det - tatt i betraktning at samstrikkingen starter i dag :-)

I have started a new shawl, Ulmus -design Kirsten Kapur. The yarn is Handpaintedyarn and Kauni lace, the last one I use double tread. Knitted on needle 4mm. This is how far I have knitted, but don't worry, it is not supposed to be finished until New Year :-)