Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 16. juni 2009

Fotoshoot

En liten fotoshoot av det ferdige sjalet :-)
Mønster er Ulmus av Kirsten Kapur, garnet jeg har brukt er en tråd Handpainted flerfarget og dobbel tråd Kauni lace i en grågrønn farge og alt er strikket på pinne 4 mm.

Jeg er utrolig fornøyd med dette sjalet :-) Det er litt tettere og dermed varmere enn lace sjalene, og dette blir nok et innesjal som det er greit å slenge rundt skuldrene når høst og vinter dukker opp om leeeenge.



Og jeg må bare si til de jeg har fått til å tvile pga at det er fryktelig kjedelig å strikke; strikk det allikevel! Det er vel verd det, egentlig er det nok fin tv strikk for de fleste. Jeg har fryktelig lyst til å lage et til, og regner med at jeg gjør det så snart jeg har glemt hvor kjedelig det var :-) Mønsterrapporten går over kun 4 masker, så det er klart at når man kommer opp i flere hundre masker på pinnen og disse 4 maskene skal gjentas omigjen og omigjen så blir det kjedelig.


Sjalet kan strikkes i 3 forskjellige størrelser ut fra mønsteret. Jeg har strikket det største, men siden jeg ikke har brukt garnet som står i mønsteret er mitt sjal ikke så mye å bruke som referanse på hvor stort det blir. Mitt er iallefall 2m mellom vingene og 1m fra nakken og nedover ryggen. Stort, deilig og varmt - og med en dash med balsam i vaskevannet så er det ganske så mykt også :-)

Photoshoot of my finished Ulmus, design Kirsten Kapur. Knitted with Hanpainted yarn and Kauni lace 8Double tread) on needle 4mm. I am so happy with it, and even if it was a bit boring to knit I think I will start another one in a while :-)