Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 28. april 2009

Ristorante Bianco

Det er middagstid på Ristorante Bianco, og fuglene er på plass.
Jeg har etterhvert funnet ut at de spiser middag sånn omtrent samtidig med oss, og min kjære begynner nok å bli litt lei av fotoshotavbrudd under våre måltider. Eller svar som - eh hva sa du, du det, jeg tror det er en ny fugl i treet!
Blåmeisene har jeg skjønt er et fredelig fugleslag. De deler med alle, og tar gjerne med seg maten til en nærliggende gren slik at flere kan slippe til i matfatet. Lette å ta bilde av er de også, det er flere av de og de sitter lenge stille.
Bokfinken derimot får jeg snart grå hår av. Det er kun en av den, den sitter aldri stille mer enn et sekund eller to, og den spiser visst bare fra bakken. Da spiser den tydeligvis maten som har kommet fra fuglemateren, og den ligger i en skråning slik at jeg ikke får tatt bilde. Og nærmer jeg meg så flyr den! Hver gang!
Og her er hagens gangstere - Grønnfinken! Den sloss med alle de andre fuglene, skriker og skråler, skiter i maten, ja den ser i det hele tatt ut til å være helt uten oppdragelse. Her sitter den faktisk og kaster ut det den ikke liker av frøblandingen - rett ut og ned på bakken med det!


Denne så jeg i dag, er det en Gulspurv mon tro? Det burde jeg vel egentlig vite, men det blir liksom litt annerledes å se de sitte i treet og skulle sette det helt riktige navnet på de. Hjelp - er det riktig eller feil med Gulspurv?
A visit to Ristorante Bianco during dinner time.
The Blue Tit is a peaceful bird and eat their meal in harmony and often together.
The Chaffinch is more difficult to catch with my camera. There is only one of them, and it never sits still more than a second ot two. And it eats from the ground, in a slope, where I can not see it.
Then we have the Greenfinch - the gangster in the Ristorante. It fights with all the other birds, sing as loud as they can, use the feeder as a toilet, they seems to be very impolite... This one is actually throwing all the seeds it dislikes out of the feeder and on to the ground!
The last one I think is a Yellowhammer. It first appeared today, and it will be exiting to see more of it.