Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 26. februar 2009

Nye gjester på Ristorante Bianco

Nå går jungeltelegrafen rundt i skogene her, og det er mange kjøttmeis og blåmeis i treet mitt hver dag. Men i dag kom det nye gjester - og min gjettning er på herr og fru grønnfink.
Nå håper jeg at dere som kan fugler leser bloggen min i dag også, for det hadde vært gøy å vite om jeg gjetter riktig.
Siden de er forskjellige i farger gjetter jeg på herr og fru, og dette vil jeg da tro er fru...
Og dette er da herr, se på den halen og de vingene - er den ikke nydelig!
Selvfølgelig kan jeg ta helt feil her og oppdage at dette i virkeligheten er to forskjellige arter - men de er så søte og oppfører seg som to turtelduer, så jeg gjetter på at de har tenkt til å bygge rede sammen bare snøen forsvinner.
Oj, kanskje jeg trenger fuglekasser også... Og fuglebad og... Kanskje Ristorante Bianco blir til Hotel Bianco... Kanskje jeg beveger meg inn i noe stort her, vi snakker - spa -restaurant - hotell...
Today there were two new guests in my ristorante, and my guess is for European Greenfinch.. As far as I can understand these are not living in the US. My guess is for Mr. and Mrs. since they are so different in color, and of cause the one with most colores are the Mr I would guess. Of cause these actually can be two different birds, but they look so close to each other, and they behave like someone that want to build a nest together as soon as the snow disappeares. Oh, maybe I need a nesting box... And a pool... Maybe I can turn Ristorante Bianco into Hotel Bianco... I see great opportunities here - spa - restaurant - hotel...