Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

tirsdag 10. februar 2009

Foto along

Jeg har visst fått en ny hobby etter at jeg fikk det flotte kameraet i gebursdagspresang, jeg har blitt helt opphengt i å ta bilder.
Det er mye å lære, og nå prøver jeg å lese meg til hvordan jeg skal bruke kameraet ordentlig. Kameraet er ofte med på tur og brukes like flittig inne. Jeg prøver og feiler og forkaster masse bilder hver dag, men av og til blir det noen blinkskudd også.
Jeg har meldt meg på foto alongen på Hobbyboden og det hjelper meg til å bruke fantasien. Hver måned kommer det noen tema vi bruker når vi skal ta bilde, og så er det selvfølgelig en bildetråd hvor vi poster bildene våre.
Et av månedens tema er blå, og her skal dere få se mitt bilde.
Jeg tok bilde av en blå container en dag det snødde og var grått og ble i det hele veldig skuffet når jeg fikk lastet bildet på pc'en. Dette var ikke det jeg hadde tenkt meg, og forkastet først hele idèen.
Men jo mer jeg så på bildet, jo sikrere ble jeg på at dette var en bra idè - selv om bildet måtte fremstilles på en annen måte.


Dagen etter var det knallsol og blå himmel, og jeg gikk tilbake for å ta nye bilder. Jeg hade en god følelse da jeg gikk hjemover og var rimelig ivrig med å få lastet opp alt i pc'en. Og jeg ble ikke skuffet. Etter å ha klippet litt i kantene ble bildet akkurat slik jeg hadde håpet, og her kan dere se det:


Jeg lærer for hvert bilde jeg tar, og dette er kjempegøy! Behovet for et lite kamera jeg kan putte i lommen begynner å blir stort...




I have joined a photo along, and one of the themes this month is blue. I was determined to take a photo of this blue container, but the first one I took on a cloudy day was not good. The next day it was sunny weather, so I went back and took new shots. Much better this time I think...