Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

lørdag 3. januar 2009

Jeg kjenner at dette blir de siste vantene på en stund, det gikk tregt å få alle fingrene strikket ferdig. De er til min kjære, og han har fått lov til å velge farger i det dyrebare KnitPicks Palette lageret mitt. Det lageret er en av mine skatter, og skal det strikkes av det garnet skal det være noe spesiellt. Mønsteret til disse vantene har jeg siklet på en stund, jeg syntes de er så fine. Men så ble det da min kjære som får vanter istedet - ja ja, jeg har jo noen jeg kan bruke fra før av. Mønsteret er finsk, så jeg har bare brukt diagrammet og så tilpasset resten.
I can feel that these gloves will be the last gloves for a while, those fingers where a really slow knit. The gloves are for my dear one, and he has been allowed to pick colores from my wonderful KnitPicks Palette stash. This yarn is a treasure, so I only use it for special projects. I have been drooling over this pattern for a while, it is so pretty, but then it ended up as my dear one's gloves instead. Well well, I think I have some gloves to wear anyway...
The pattern is in Finnish, so I have only used the chart and then ajusted the rest.