Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 16. oktober 2008

Kler den, kler den ikke....

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg kler slike luer eller ikke. I mellomtiden strikker jeg de og prøver å finne ut av det...
Mønsteret har jeg kjøpt her, og det er Jared sin Porom jeg har prøvet meg på. Den er gøyal og rask å strikke, og luen blir superfin. Mens jeg satt og strikket syntes jeg hullmønsteret virket kjent og tenkte at dette har jeg da strikket før. Og det har jeg, det er samme hullmønster som er i Wicked vesten min faktisk.
For sikkerhets skyld, i tilfelle jeg skulle finne ut at jeg kler de, har jeg strikket to stykker jeg. Den ene er i Rowan felted tweed og den andre er to tråder - en New Zealand Lammeuld, og en lin/bomull.
I have problems to decide - if I look good in these hats or not... And in the meantime I knit them, just in case...
The pattern is Porom from Jared, and it can be bought here. It is an easy and fast knit, and the hat is beautiful I think. While I was knitting the lace seemed so familiar, and what do you know, it is the same as in my Wicked vest.
To be safe, in case I decide that I look good in these, I have knitted two hats. One in Rowan felted tweed yarn and one with two strands - one wool, and one cotton/linnen.