Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

søndag 3. februar 2008

Seriøst mye snø...

Stemningsbilde fra hytten vår fredag ettermiddag. Det er gravet ganger, vinduene er gravet frem igjen, terassen er tømt for snø som rakk langt opp på veggen og dekket endel av stuevinduene - seriøst mye snø.
Og da vi kom hjem i dag hadde det jammen snødd her også - på ann igjen....
Photo taken from our cabin Friday afternoon. Seriously a LOT of snow. We have done a lot of digging, and now we are even able to see out of the windows. And when we came home today, no kidding, it has been snowing again....

Februar måned har startet, og jeg tror jeg har en plan...
Lue-alongen har mønster til en skikkelig fin lue, og den som har lyst kan strikke matchende vanter til.
Stitch alongen har 2 mønstre. Snømannen har jeg jo laget, men nå skal jeg sy det andre mønsteret også siden måneden har startet.
One Skein alongen på Ravelry har mønster på en veske. Jeg tror ikke jeg trenger denne, ingen andre jeg kjenner heller, så månedens oppgave tror jeg bare jeg i stillhet hopper over.
Men måneden blir fyllt opp for det skjønner du, det er lagt ut påmeldingstråd til et nytt Garnmysterie og første tråd kommer 8. februar - Ja selvfølgelig har jeg meldt meg på!
Og så må jeg jo ikke glemme - Fisketeppealong nr. 2 er startet - og jeg meldte meg likeså godt på jeg. Teppet skal være ferdig til 1. juni og det må vel være overkommelig.... Neida, jeg trenger ikke noe fisketeppe, men jeg tror jeg kjenner en som har veldig lyst på - eller??
Jeg har iallefall startet og her ser du fangsten til nå; (trenger sånn ca 120 fisker til tror jeg...)
Du må nok scrolle litt nedover pga den engelske teksten....
February has started, and I think I have a plan....
The Hat KAL has a great pattern, and for those who want to knit matching mitts another pattern is available.
The StitchAL have 2 patterns. The snowman have I already made, so now it is time for stitching the second pattern.
One Skein KAL in Ravelry has a purse pattern, but I don't think I have a need for this, neither does anyone else I know. So this month I will silently drop that along...
But don't worry, there are more on the scedule - A new MysteryKAL is starting on the 8th of February and of cause I had to join!
And not to forget, a Fishblanket KAL is started and I joined that too. I have no special need for a fish blanket, but I know someone that have...
I have started, and below you can see the catch until now... I need approximately 120 more fishes... But it is not supposed to be finished before 1st of June so I have plenty of time.


Ellers er jo ønskelisten fremdeles lang og nye idèer dukker opp hele tiden - så får vi se hva mere måneden bringer....
And my to do list is getting longer and longer - so we just have to see what February brings of other projects...

Jeg har også fått en ny "You make my day" award, denne gang fra Minerva Turkey.

Tusen hjertelig takk! Siden jeg har gitt denne videre til 10 stykker fra før gjør jeg det annerledes denne gangen. Alle dere som legger igjen kommentarer her i bloggen min "Make my day", det står øverst i bloggen min det. Så tusen takk til dere - ta awarden med dere - jeg setter stor pris på dere alle!
And then I have received another "You make my day award". This one is from
Minerva Turkey, thank you so much! I really appriciate this! Since I have given away this award once before to 10 other bloggers I will this time give it to all of you that leave so many nice comments in my blog. You really deserve it - cause You make my day!