Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

torsdag 7. februar 2008

Luealongen

Februarmønsteret i Luealongen i Hobbyboden er Lake Park Hat.
Jeg har slitt ganske mye med denne, men takket være en superfin hjelpetråd i forumet har jeg kommet meg igjennom. Tror ikke det skal være en advarsel til andre om å ikke prøve, det et mer min ME-hjerne som ikke fikser diagrammer og symboler. Tusen, tusen takk til alongvertene, dere er kjempeflinke til å finne mønster og å hjelpe til! Jeg er superfornøyd med luen. Den er strikket i dobbel Drops alpakka (restene etter vottegarnet jeg fikk fra min hemmelige venn før jul) med litt Kauni 8/2 i rullekanten for å få den litt fastere. Og så har jeg brukt pinne nr. 4.
Det finnes også mønster på fingerløse vanter til denne, men jeg har ikke mer av dette garnet igjen så det får være. Jeg har jo tovede votter i samme farger.
Jeg må få takke så mye for alle supre kommentarer jeg har fått på Sea mineral vottene mine! Dere er jo bare så snille! Jeg blir litt flau og masse stolt over så mye ros, men jeg er veldig fornøyd med de selv også da.
Og Leon har blitt helt ustyrlig her! Han takker så masse for alle de koselige bursdagshilsnene! Nå vil han ha sin egen blogg, han vil ha bloglandiavenner han også. Tenk å kunne leke med alle de flotte hundene, og kanskje snuse litt ekstra på ei søt liten dachsefrøken han har sett bilde av... Jeg har sagt han må lære seg å skrive først - det er ikke bare å sitte å se på bilder da!
I morgen kommer første hint i Garnmysterie3 på mail - jeg gleder meg!
The February pattern in HatKAL is Lake Park Hat.
I have done some frogging on this one, but thanks to a tread in the forum I have managed to finish. And I love it! Don't think that this is a sign for others not to try to knit it, it is more that my ME/CFS brain can't handle diagrams of that kind. It is knitted in Drops alpakka on needle 4mm. The yarn is left over from the mittens I knitted from the gift yarn my Secret pal gave me before Christmas. And I have added a bit Kauni 8/2 in the start.
There is a pattern for fingerless mitts too, but I don't have more of this yarn so they will not be knitted by me.
I want to thank you all for all your lovely comments on my Sea Mineral Mittens! You are so kind! I am getting a bit embarresed and very proud. Thank you!
And Leon want to say thank you for all the birthday greetings he got yesterday! BARK BARK!
He do now want his own blog - he do also want blogfriends! And he has laid his eyes on a little brown dachsgirl... I have told him to learn to write first - it is not only to sit and watch photos...
And tomorrow comes first clue in the Yarnmystery3 on mail to me - I am so exited!