Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

mandag 21. januar 2008

Med symaskin...

Ja her kan dere se hva jeg har brukt hele lørdagen på - en pose til strikketøy!
Jeg har den siste tiden vanket i Liv-Toril sin blog og studert alle posene hun har laget og endelig tok jeg mot til meg og satte meg ved symaskinen. I utgangspunktet hadde jeg et annet stoff som skulle brukes, men i og med at her slår en god idè ihjel en annen fortere enn den første er tenkt så er dette stoffet nå under bearbeidelse til et annet prosjekt som tar litt lenger tid.... Men heng med så får dere se.
Jeg har stoff-vatt-stoff, så posen er passelig tykk og så har jeg "quiltet" langs stripene for å feste de 3 lagene sammen. En god dags arbeid dette her, men jammen var det gøy! Og jeg syntes nå den ble fryktelig fin. Egentlig minner den om sol og sommer med de fargene og det gjør jo ikke noe i disse vinterdager.
Tusen takk Liv-Toril for inspirasjon og flotte forklaringer!
Here is to show you how I spent my Saturday, by the sewingmachine! I have made a bag for my knitting. For several days I have studied Liv-Toril's blog and all her useful bags, and finally I had the curage to sit down by the machine. I have used fabric-padding-fabric so the thickness is suitable, and I have "quilted" along the stipes to fasten the three layers together. Well I used a whole day, but it sure was fun! And I think the bag is great, it reminds me of summer with those colors....
Ordinary I had an other fabric to use, but as it always goes, one good idea kills another and the first fabric is now being prepared for a project that takes a little bit longer time. But stay tuned - it will be great when finished I think!
Thank you so much Liv-Toril for the inspirational blog and great explanations!