Vær snill og respekter at alle bildene er min copyright / Please respect copyright on all photos in my blog.

onsdag 3. oktober 2007

Dette var en utfordring....



Jeg har aldri strikket med flere farger samtidig noen gang og dette ble en utfordring...

Ikke er jeg vant til å lese slike fargediagram, og vottene er rekket opp NOEN ganger før jeg klarte å få sving på hvordan jeg skulle holde 2 tråder på fingeren på en gang OG samtidig ikke stramme for hardt.
Ikke har jeg strikket votter heller før, så det å få plassert tommelen på motsatt side på nr. 2 vott - samtidig som det skulle stemme med mønster var litt av et tenkeprosjekt! Men det ble nå to votter ut av det til slutt. Som den fargefrik jeg er måtte jeg ha noen kule farger - men jeg har kanskje tatt i litt vel mye......
Garnet er Rauma finull.
Mønsteret har jeg kjøpt av Randi som endelig har begynt å selge sine flotte mønstre - ta en titt i bloggen hennes, det er masse delikate votter der!

Nå som vottekoden er knekt står disse på programmet:
Selbuvotter, Paradoxical, Sea Mineral Mittens, og Randi's Sylvia votter. Ja, da skulle jeg vel ha nok votter....

Jeg har også meldt meg på Liv-Toril sitt Garnmysterie 2 i Hobbyboden og gleder meg vilt til å sette i gang. Forrige gang måtte jeg pent være tilskuer fordi jeg ikke var medlem, men denne gangen er jeg med!!

Og så må jeg minne om OktoberRosa!!
Auksjonen er i gang på QXL - KANSKJE EN GREI MÅTE Å HANDLE JULEPRESANGER PÅ?
Vær med å støtte en god sak - inntekten går til Foreningen for brystkreftopererte!

Clapotis - jo da, det er faktisk ikke så mye igjen før jeg er ferdig - utrolig kjedelig strikking!


My first mittens, my first time knitting from a color diagram, and the first time I have knitted with more than one color - this has been a chalange!
I must admit that there has been some heavy frogging going on until I understood how to keep two treads of yarn over one finger at the same time and ALSO do it without dragging and knitting too hard....
And then the second thumb - to fit that in to the pattern on the opposite side - a LOT of heavy thinking....
But, I made it in the end, and here are a photo of the mittens. Cool colors? Or not? Maybe a bit too much....
The yarn I have used is Rauma finull(wool), and the pattern is bought from a Norwegian woman living in America, Randi. Take a look at her blog, she makes incredible mittens!
And now when I have done mittens one time, these are the next: Selbu mittens, Paradoxical, Sea Mineral mittens, and then Randi's Sylvia mittens. Well, that should be enough mittens....

I have also joined a fun KAL that Liv-Toril has started in a Norwegian knittingforum. It is a mystery KAL and we don't know what is to be knitted. Only that we need yarn from our stash and circular needle no. 5. I am SO looking forward to this! This is her second Mystery KAL. Last time I could not participate because I was not a member of the forum, but this time I am!!!

My clapotis - well - actually it is not far from been finished - pretty boring stuff!

In these days there are an auction going on in QXL to raise money for breast cancer. Take a look at their site if you want - there are a lot of nice items that has been made for the auction.